בין אם מוכרים נכס יוקרה בשווי עשרות מיליוני שקלים, או דירת 3 חדרים בשווי של 2,000,000 ₪, עלינו להבין את הדרך הנכונה לגשת לשיווק ולמכירה.

איך עושים זאת וממה כדאי מאוד להימנע.

הדבר הראשון שעלינו לקחת בחשבון הוא שאנחנו מוכרים מוצר, וכדי למכור מוצר – צריך שיווק נכון ומקצועי.

כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים ורלוונטיים למוצר שאותו אנחנו מוכרים (במקרה שלנו זה נכס), המוצר חייב להיחשף לכמות גדולה מאוד של אנשים, וחשיפה נכונה לכמות גדולה של אנשים מובילה את המוכרים  לשני מצבים שאליהם הם מעוניינים להגיע:

חשיפה רחבה יוצרת ביקוש, וביקוש יוצר מתעניינים.

כשיש הרבה מתעניינים, ישנו סיכוי גדול שמחיר מכירת הנכס יעבור את מחיר השוק, מכיוון שהרבה הצעות מחיר שמגיעות במקביל הופכות את המכירה לטרקטיבית ויוצרת מעין "תחרות" בין הרוכשים המעוניינים.

חשיפה רחבה = מכירת נכס מהירה.

כדי להגיע למצב הזה, עלינו להבין שכדי למכור נכס אנחנו לא מחפשים סוכן נדל"ן ואנחנו לא מחפשים מתווך שמבין מעט ברשתות חברתיות.

אנחנו מחפשים מערך שיווק מקצועי עם ניסיון מוכח.

אז כדי למכור את הנכס שלכם בצורה באמת מקצועית ובמחיר הנכון, כדאי לוודא שסוכן הנדל"ן שאיתו אנחנו בוחרים לצאת לדרך, הוא מקצועי ברמה גבוהה בתחום השיווק, מחובר מאוד לעולם הדיגיטלי והטכנולוגי, או לכל הפחות חלק ממערך שיווקי רחב מאוד עם זרועות שיווק המגיעות לכל הפלטפורמות הרלוונטיות להיום.

איך בודקים שהמתווך אכן מקצועי בשיווק? פשוט. שיווק ניתן להוכיח.

כשאתם נפגשים עם הסוכן, תבקשו בנימוס שיראה לכם פיזית את אסטרטגיית השיווק של שני הנכסים האחרונים שאותם הוא שיווק ולבסוף מכר. אם דרך השיווק המוכחת הייתה מסיבית, עם תמונות מקצועיות, עם סרטון נכס ברמה גבוהה, דף נחיתה לנכס לפי הצורך, אתר אינטרנט (מיניסייט) לנכס, שיתוף סוכני נדל"ן אחרים וכדומה, במילים אחרות – רואים השקעת זמן וכסף בשיווק הנכסים האחרונים שנמכרו, סביר להניח שאותם המשאבים יושקעו גם בנכס שלכם ומומלץ מאוד לעבוד איתו.

אך אם הפרסום של אותו הסוכן הסתכם בשלט על הנכס, תמונות שצולמו בעזרת טלפון ומודעה ביד 2 – זה יפה מאוד אך לא מקצועי ולא ראוי למכירת נכס, ואת אותן הפעולות אתם יכולים לעשות בעצמכם.

הפעולות הללו לא שוות את עמלת התיווך ולכן מומלץ לחפש איש שיווק אחר.

כדי לשווק נכס בצורה נכונה, עלינו להבין את קהל היעד הפוטנציאלי של אותו הנכס, להבין איך וכיצד ניתן להגיע אליו בצורה המהירה ביותר, וכמובן להבין איזה קריאייטיב ובאיזו צורה הכי נכון לפנות אל אותו הקהל.

כדאי שנזכור:

כל מוצר – ובמיוחד נכס – משווקים ומוכרים בצורה מקצועית.