במידה ואנחנו לא עושים פועלים בצורה נכונה – אנחנו לרוב נפסיד את שניהם בין אם אנו מוכרים נכס בירושלים ובין אם אנחנו רוכשים דירה בחריש.

במהלך שנות עבודתנו, פגשנו לא מעט אנשים ששטועים במהלך מכירת הנכס שלהם, ובעקבות תמחור לא נכון של הנכס – הם מפסידים או זמן, או כסף, או את שניהם.

כשמתמחרים את הנכס במחיר גבוה מידי או במחיר נמוך מידי – בשני המקרים מפסידים.

הסיבה לכך היא שבמקרה והמחיר גבוה מידי, הוא מבהיל את הרוכשים ולרוב נפספס רוכשים רציניים שרצו ליצור קשר אך המחיר הרתיע אותם.
במקרה כזה בעל הנכס מבזבז זמן יקר ולרוב אם השקיע בשיווק אז גם כסף.

במקרה שהמחיר נמוך מדי, ברוב המקרים נפסיד כסף מכיוון שעם כמה בדיקות פשוטות בצורה מקצועית, ניתן לתמחר את הנכס במחיר הנכון ומלכור ברוב הגדול של המקרים במחיר מעט יותר גבוה ממחיר השוק.

כך או כך, רוב בעלי הנכסים נוקבים במחיר שפחות או יותר הגיע כתוצאה מניחוש, מממוצע המחירים שהם ראו באתרים כמו יד 2, אולי מתוספות שהם השקיעו בבית, ולפעמים גם בגלל ש"נראה להם שזה המחיר הנכון", מה שגורם לקושי גדול במכירת הנכס, בזבוז זמן והפסד כספי.

איך נמנעים?

כשניגשים לתמחור של נכס עלינו לקחת בחשבון הרבה משתנים שמשפיעים על המחיר: מיקום, אזור, קרבה למרכזי קניות, איכות הקבלן, דירות דומות שנמכרות באזור, דירות דומות שמוצעות למכירה באותו אזור אך לא מצליחים למכור אותם כבר תקופת זמן ארוכה, שכנים, קופות חולים, נוף, אופציות בניה נוספות, שיפוץ, תוספות, שידרוגים, תחנות אוטובוס, כבישים ראשיים, פארקים, מוסדות חינוך – והרשימה תמשיך להתארך.

את חלק מהדברים הללו ניתן לבדוק באופן עצמאי וחלק פחות, אך בכל מקרה כדי להמנע מהפסד – מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

גם 3 שעות זה זמן יקר מאוד, וגם 10,000 שקלים לכאן או לכאן יכולים להיות מושקעים בסלון חדש.

בהצלחה!